Grupa naTemat

Nie mierz ludzi własną miarą!

https://goo.gl/images/dom0IC
Nie mierz ludzi własną miarą! Słowa powtarzane bardzo często, a jednak nie do wszystkich trafiają. Często chcemy: szybko, już i na teraz.

Nie mierz ludzi własną miarą!

Słowa powtarzane bardzo często, a jednak nie do wszystkich trafiają. Często chcemy: szybko, już i na teraz. Są osoby, które potrafią działać od razu. Nie potrzebują dużo czasu, aby wyznaczyć sobie plan do wykonania i lecą na fali, włączając w to oczywiście swoją ciężką pracę, wytrwałość i konsekwencję. Nie straszne im porażki, traktują je bardziej jako cenną naukę i idą do przodu dalej. Zdają sobie sprawę, że czasami jest lepiej, a czasami gorzej. Jest to dobra postawa, dzięki której możemy docenić to co jest nam pisane. To proste rzeczy, które przez niektórych są po prostu przyjmowane jako coś oczywistego.
Robisz – masz, nie robisz – nie masz, ale na wszystko potrzeba cierpliwości. Nie zawsze jest tak jak byśmy chcieli, życie potrafi zaskakiwać. Dlatego są ludzie, którzy potrzebują więcej czasu, aby się zastanowić nad swoimi przedsięwzięciami. Sprawdzają, konsultują, próbują. Co jednak, jeżeli są to osoby blisko Nas, z którymi zdarzyło Nam się tworzyć biznes. Tu zaczynają się schody. Dwa różne charaktery i dwa różne podejścia. Czy to ma szansę? Ma, tylko trzeba pamiętać o paru rzeczach:

1. Komunikacja

Nigdy nie ma nic lepszego niż szczera rozmowa. Powiedzmy sobie wzajemnie jakie mamy oczekiwania. Ukrywanie swoich emocji, a przede wszystkim żalów do niczego nie prowadzi. Budując coś razem powinniśmy wiedzieć, że najważniejsza jest wspólna wizja – to co chcemy osiągać na końcu każdego dnia, tygodnia, miesiąca, roku.

2. Deadline

Określajmy wspólnie czas, na kiedy coś ma być wykonane. Jedni zrobią coś szybciej, jedni wolniej, ale będzie osiągnięty cel końcowy.

3. Forma rozliczenia

Budżet oraz finanse wraz z biznesplanem powinny być tak naprawdę określane na samym początku funkcjonowania biznesu. Jednak ten punkt nie jest o tym. Chodzi o rozliczenia za wykonane zadania. Jeżeli ktoś nie wykonuje swoich obowiązków na czas, musi być świadomy, że jego część będzie finansowana również w późniejszym czasie.

4. Podsumowania

Rozmawiajmy. Patrzmy na to, co udało się wspólnie osiągać, nie oceniając tylko – kto dał więcej. Jeżeli z Kimś zdecydowaliśmy się stworzyć biznes, to znaczy, że docenialiśmy tę osobę za to, jaką ma w sobie wartość i zasoby do wykorzystania. Poddać się i krzyczeć jest łatwo - wymagać jeszcze łatwiej. Oczywiście, może być tak, że w końcu nie będzie dwóm stronom po drodze, ale... walczmy zawsze, zanim powiemy ostatnie słowo. Określmy sobie po prostu czas, ile sobie dajemy na rozwiązywanie zaistniałych sytuacji. Cierpliwość i Pokora.
Jeżeli ma się nie udać to tak będzie, ale dobrze jest coś zakończyć bez żalów i pretensji.
ZOBACZ TAKŻE:
Skomentuj