O autorze
Karolina Cwalina- Stępniak - PCC ICF, life&business coach. Absolwentka Wydziału Prawa oraz Studiów Podyplomowych Coaching Profesjonalny Akademii Leona Koźmińskiego, a także The Art And Science of Coaching w Erickson International Collage akredytowanego w Polsce przez Wszechnicę Uniwersytetu Jagiellońskiego. Członek International Coach Federation. Autorka programu Sukces zaczyna się w głowie. Wykładowca studiów podyplomowych "Coaching w Biznesie" na Politechnice Białostockiej oraz członek zespołu w Ośrodku Psychoterapii i Coachingu- Inner Garden w Warszawie.


Od 2011 roku prowadzi indywidualne sesje coachingowe, szkolenia dla firm, warsztaty, występuje na dużych eventach poświęconych rozwojowi osobistemu oraz patronuje wielu akcjom społecznym. Specjalizuje się w pełnowymiarowym diagnozowaniu kompetencji pracowników, zarządzaniu czasem, organizacji, nauce motywacji, pracy w zespole oraz ćwiczeniu wytrwałości. Zawsze powtarza, że wszystko zaczyna się w głowie. Zmotywowała siebie, motywuje innych.

karolinacwalina.pl
sexyzaczynasiewglowie
Facebook
LinkedIn

Kobiety w biznesie, czyli jak umiejętnie zarządzać emocjami

Kobiety w biznesie? Jak najbardziej!
Kobiety w biznesie? Jak najbardziej! Pixabay / CC0
Nareszcie nastały czasy, gdy zarówno kobiety, jak i mężczyźni realizują się zawodowo, zakładają swoje firmy, rozwijają karierę, szybciej wspinają się po szczeblach kariery zrywając ze stereotypem kobiety, której główną rolą jest bycie żoną i matką. Dzięki zmianom kulturowym i przeobrażeniom również na rynku pracy kobiety zaczęły rozwijać karierę i piastować coraz lepsze stanowiska. Wreszcie mogą wykorzystywać swoje cech charakteru i umiejętności do budowania kariery i otwierania własnych firm.

Emocje w biznesie
Niesłusznie są traktowane w prowadzeniu interesów jako wróg. Emocje to reakcja na konkretne sytuacje, dlatego nie warto ich w sobie tłumić, najlepiej nauczyć się nimi zarządzać i wykorzystać je również w zarządzaniu biznesem. Jeśli nie determinują każdej decyzji i nie mają negatywnego przełożenia na zachowanie można przekuć je w konstruktywne rozmowy, a nawet w sukces.
Choć czasem słyszy się opinię, że kobiety nie nadają się do prowadzenia biznesu, dlatego że są zbyt wrażliwe, mało stanowcze, a ich działania są w największym stopniu kierowane właśnie przez emocje to należy przedstawić drugą stronę medalu.
Kobiety dzięki temu, że są bardziej sumienne i optymistycznie podchodzą do życia łatwiej podejmują decyzje o wdrażaniu nowych rozwiązań i pozytywnie oceniają ich szansę na przyniesienie zysków.
Kolejną bardzo ważną cechą jest odporność psychiczna i umiejętność radzenia sobie z sytuacjami stresowymi. Ponadto momenty kryzysowe w pracy często są dla kobiet bodźcem do podjęcia decyzji o zmianach, nowych projektach czy o założeniu własnej firmy. Najlepiej potwierdzają to badania Global Startup Ecosystem Ranking 2015, w których przedstawiono wyniki na temat udziału kobiet na rynku start upów: w ubiegłym roku było ich ok. 18%, trzy lata wcześniej 12%. Kobiety przestały obawiać się krytyki swojej działalności, stają się niezależne i wykazują umiejętność łączenia realizacji swoich marzeń i ambicji z życiem osobistym.



Zarządzanie oparte na relacjach
Warto zwrócić również uwagę na sposób w jaki kobiety najczęściej kierują zespołem, mowa o tzw. zarządzaniu miękkim, w którym najważniejszy jest człowiek oraz komunikacja. To właśnie taki styl kierowania biznesem jest najbardziej zgodny z kobiecą naturą i osobowością. Podstawą do działania w biznesie jest dla nich przede wszystkim współpraca, motywacja i opieranie się na wartościach. Bardzo istotna rzecz to otwartość na spojrzenia z różnych perspektyw oraz opinię innych. Kierowanie firmą w ten sposób przez dłuższy okres pozwala wypracować pozytywne relacje między pracownikami oraz korzystną atmosferę. Odgrywa to ważna rolę szczególnie w czasie sytuacji kryzysowych, kiedy potrzebne jest zaangażowanie każdego z członków zespołu, a działania muszą być podejmowane jak najszybciej.
Kobiety zajmujące stanowiska kierownicze najczęściej wybierają sposób zarządzania, który przynosi długofalowe, pozytywne skutki – stawiają na inspirowanie, motywowanie i zjednywanie pracowników, eliminują presję i surowe metody wymuszania wykonywania obowiązków.


http://www.karolinacwalina.pl
Trwa ładowanie komentarzy...